Den nya könsideologin. Trans og queer i skolans värld

Olof Edsinger var seminarholder under KFFs skolelederkonferanse 2021

FOREDRAG:  Spørsmål om kjønn, seksualitet og identitet har i den senere tid dominert den offentlige debatten. Her kan du se video av Olof Edsingers foredrag om “Den nya könsideologin. Trans og queer i skolans värld. Varför krockar vi med tidsandan?” fra KFFs skolelederkonferanse 2021.

Frågor gällande kön, sexualitet och identitet har på senare tid dominerat den offentliga debatten. Inte minst möter vi dem i skolans värld. Vilka är grundtankarna i den nya könsideologin, och hur ska vi förhålla oss till dessa som lärare – och som företrädare för en kristen skola? Finns det fakta och resurser att hämta från forskning och beprövad erfarenhet? Kan den kristna tron bli mer av en resurs, och mindre av ett problem, i detta samtal?

Olof Edsinger

Olof Edsinger er generalsekretær i Svenska Evangeliska Alliansen. Han er forfatter til et femtentalls bøker der flere handler om Bibelens syn på identitet, seksualitet og LHBT+. Han er redaktør i den kristne dagsavisen Världen i dag, og deltar regelmessig i den offentlige debatten i Sverige. I de senere årene har han reist og talt en hel del i Norge.

Her er PDFer av hans PowerPoint-presentasjon:

Her er noen av hans bøker:

Her finner du flere ressurser av Olof Edsinger

«Født i feil kropp?» – Om LGBTQ og den nye kjønnsnormen

Podcast: Hva er tankegangen bak den såkalte normkritikken? Hvordan kan kristne møte dette, og personer som kjemper med sin kjønnsidentitet?

Hvordan skal kristne forholde seg til budene i GT?

Skal troende i dag bry seg om de ulike lovene i Det gamle testamentet? Har ikke Jesus oppfylt og dermed opphevet lovene?

Hvordan skal vi forstå Bibelens tekster om krig i Guds navn?

I denne filmserien kaster Olof Edsinger nytt lys over hvordan vi bør forstå gamle testamentets skildringer av krig og drap i Guds navn.

Av |2022-03-22T11:12:12+01:00mars 15th, 2022|Seksualitet og kjønn, Tverrfaglige tema, Uke 16 - Kompetanseutvikling for læreren|Kommentarer er skrudd av for Den nya könsideologin. Trans og queer i skolans värld

Share This Story, Choose Your Platform!

Om Forfatteren:

Gå til toppen