Feminismens tre vågor – och deras påverkan på västvärlden

Olof Edsinger var seminarholder under KFFs skolelederkonferanse 2021

FOREDRAG: Få idelogier har påvirket den morderne vestlige verden så mye som feminismen. Her kan du se video av Olof Edsingers foredrag om Feminismens tre vågor – och deras påverkan på västvärlden fra KFFs skolelederkonferanse 2021.

Få ideologier har påverkat det moderna västerländska samhället så mycket som feminismen. Men feminismen är en mångfacetterad rörelse, som under olika epoker har betonat olika frågor. I detta seminarium stannar vi upp inför feminismens tre huvudvågor, samtidigt som vi ställer oss frågan: var utmanar och var sammanfaller feminismen med den bibliska visionen för kvinnans och mannens upprättelse?

Olof Edsinger

Olof Edsinger er generalsekretær i Svenska Evangeliska Alliansen. Han er forfatter til et femtentalls bøker der flere handler om Bibelens syn på identitet, seksualitet og LHBT+. Han er redaktør i den kristne dagsavisen Världen i dag, og deltar regelmessig i den offentlige debatten i Sverige. I de senere årene har han reist og talt en hel del i Norge.

Her er PDF av hans PowerPoint-presentasjon:

Her er noen av hans bøker:

Her finner du flere ressurser av Olof Edsinger

«Født i feil kropp?» – Om LGBTQ og den nye kjønnsnormen

Podcast: Hva er tankegangen bak den såkalte normkritikken? Hvordan kan kristne møte dette, og personer som kjemper med sin kjønnsidentitet?

Hvordan skal kristne forholde seg til budene i GT?

Skal troende i dag bry seg om de ulike lovene i Det gamle testamentet? Har ikke Jesus oppfylt og dermed opphevet lovene?

Hvordan skal vi forstå Bibelens tekster om krig i Guds navn?

I denne filmserien kaster Olof Edsinger nytt lys over hvordan vi bør forstå gamle testamentets skildringer av krig og drap i Guds navn.

Av |2022-03-22T11:12:20+01:00mars 15th, 2022|Seksualitet og kjønn, Tverrfaglige tema, Uke 16 - Kompetanseutvikling for læreren|Kommentarer er skrudd av for Feminismens tre vågor – och deras påverkan på västvärlden

Share This Story, Choose Your Platform!

Om Forfatteren:

Gå til toppen