Gjøre rede for det sentrale innholdet i kristen tro

Gjøre rede for det sentrale innholdet i kristen tro2021-09-27T08:45:09+02:00

Kjerneelement:

• Forståelse av kristen tro

Alle kompetansemålene Kristendomskunnskap

Kompetansemål

• gjøre rede for det sentrale innholdet i kristen tro

Kompetansemål

• gjøre rede for det sentrale innholdet i kristen tro

Undervisningsressurser og bakgrunnskunnskap

Advent: Fred, håp, glede og kjærlighet

VIDEOER: I århundrer har kristne over hele verden brukt de fire ukene frem til jul til å forberede seg på å feire Jesu fødsel. Her gir The Bible Project fire viktig bibelske temaer som ble oppfylt ved Jesu ankomst: fred, håp, glede og kjærlighet.

Skeptikerens guide til julen

VIDEO: Julen, en tid med idyll og eventyr. Julenissen  og Jesusbarnet i krybben. Mye kos, men vanskelig å tro på?Høgskolelektor Bjørn Hinderaker svarer på vanlige spørsmål og innvendinger.

The Wonder – Samtaleguide

SAMTALEGUIDE: Historien om 11 år gamle Anna, som alle trodde var et medisinsk under, vekker mange tanker og følelser. Filmen gir god mulighet for samtale og refleksjon.

Hva er Dyrets merke?

DYBDEARTIKKEL: Denne artikkelen gir hjelp til å forstå en av Bibelens mest krevende bøker. Johannes Åpenbaring inneholder vanskelige bilder og symboler, som for eksempel Dyrets merke og tallet 666. Skal kristne frykte Dyrets merke?

Gå til toppen