Avis-artikler fra en debatt mellom Stefan Gustavsson og Lars Gule over temaet “Guds eksistens”.

8.september 2010 arrangerte Laget debatt på studentsenteret i Bergen over temaet ”Guds eksistens”.

Kompetansemål

Debattantene var:

Stefan Gustavsson: Teolog. Direktør for svenske Credo-akademien og høgskolelektor ved Mediehøgskolen Gimlekollen i Kristiansand. Generalsekretær i Svenska Evangeliska Alliansen.
Lars Gule: Post doctor ved Høgskolen i Oslo. Engasjert samfunnsdebattant og filosof. Tidligere generalsekretær i Human-Etisk Forbund.
I etterkant publiserte DagenMagazinet flere artikler relatert til debatten, både med gjengivelse av deler av selve debatten og intervjuer med begge debattantene. Artiklene gir et godt innblikk i typiske argumenter for og mot Guds eksistens. Artiklene er tenkt som dybderessurs for læreren, men kan også danne grunnlag for debatt i klasserommet eller til undervisningsformål.
Legg merke til at sentrale utdrag fra debatten er gjengitt i nederste kolonne gjennom alle tre artiklene.
Artiklene publiseres på Damaris Skole Vgs med tillatelse.